پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183608
تخطي خودروسازان از مصوبه دولت
تاریخ انتشار : 1394/08/23 12:52:48
نمایش : 1419
با خالي شدن پارکينگ شرکت‌هاي خودروساز، تحويل برخي خودروها در فروش اقساطي با وام ۲۵ ميليون توماني ۹۰ روزه شد و فروش برخي خودروها نيز متوقف شد. افزايش مدت تحويل خودرو تخطي خودروسازان از دستورالعمل‌هاي دولت است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، با کاهش تعداد خودروهاي انباشت شده در پارکينگ خودروسازان، زمان تحويل برخي خودروها مانند تندر ۹۰ سايپا به ۹۰ روز رسيد.

در طرح فروش اقساطي خودرو قرار بود مدت زمان تحويل خودرو حداکثر ۳۰ روز باشد اما خودروسازان از اين زمان فراتر رفتند و هفته گذشته مدت زمان تحويل تندر ۹۰ پارس خودرو از ۳۰ روز به ۶۰ روز رسيد و اين مدت امروز به ۹۰ روز رسيده است.

مدت زمان تحويل تندر پارس سايپا نيز از ۳۰ روز به ۶۰ روز رسيده است.

به اين ترتيب، مدت تحويل خودرو در فروش اقساطي خودروسازان به ۳ برابر حداکثر زمان تعيين شده در آيين نامه دولتي فروش خودرو با وام ۲۵ ميليون توماني رسيده است و خودروسازان از دستورالعمل دولت تخطي کرده‌اند.

مدت تحويل تندر ۹۰ سايپا و پارس تندر در حالي به ۹۰ و ۶۰ روز رسيده که در حال حاضر اين گروه خودروسازي با تأخير در تحويل خودروهاي قبلي ثبت نام شده روبرو است و هم اکنون تندر ۹۰ با موعد تحويل ارديبهشت ۹۴ در حال تحويل به مشتريان است.

خسروتاج، قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت قبلاً گفته بود: تحويل خودروهاي فروخته شده از طريق طرح تسهيلات تسريع در رونق اقتصادي (وام ۲۵ ميليون توماني) فوري است.

در اين شرايط که پارکينگ خودروسازان در حال خالي شدن است، با افزايش مدت تحويل برخي خودروها به نظر مي‌رسد که خودروسازان قصد دارند توليد شب عيد خود را نيز از طريق وام ۲۵ ميليون توماني بفروشند.

نمايندگي‌هاي سايپا همچنان براي فروش اقساطي خودرو ثبت نام مي‌کنند و عرضه هيچ خودرويي متوقف نشده است.

نمايندگي‌هاي ايران خودرو هم همچنان به فروش اقساطي ادامه مي‌دهند اما ثبت نام براي برخي خودروها مانند تندر ۹۰، پژو پارس، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز و پژو ۲۰۶ تيپ ۲ متوقف شده است.


مرجع : فارس
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html